Bigmac

Bigmac

Saturday, April 30, 2011

TIPS PERKAHWINAN DARI USTAZ AZHAR IDRUS





1. KETIKA MENCARI CALON
Janganlah mencari ...isteri, tapi carilah ibu bagi anak-anak kita. Janganlah mencari suami, tapi carilah ayah bagi anak-anak kita.

2. KETIKA MELAMAR
Anda bukan sedang meminta kepada orang tua/wali si gadis, tetapi meminta kepada Allah melalui orang tua/wali si gadis.

3. KETIKA AKAD NIKAH
Anda berdua bukan menikah di hadapan penghulu, tetapi menikah di hadapan Allah.

4. KETIKA RESEPSI PERNIKAHAN
Catat dan hitung semua tamu yang datang untuk mendoa’kan anda, kerana anda harus berfikir untuk mengundang mereka semua dan meminta maaf apabila anda berfikir untuk BERCERAI kerana menyia-nyiakan do’a mereka.

5. KETIKA MALAM PERTAMA
Bersyukur dan bersabarlah. Anda adalah sepasang anak manusia dan bukan sepasang malaikat.

6. SELAMA MENEMPUH HIDUP BERKELUARGA
Sedarilah bahawa jalan yang akan dilalui tidak melalui jalan bertabur bunga, tapi juga semak belukar yang penuh onak dan duri.

7. KETIKA RUMAH TANGGA GOYANG
Jangan saling berlepas tangan, tapi sebaliknya justru semakin erat berpegang tangan.

8. KETIKA BELUM MEMILIKI ANAK
Cintailah isteri atau suami anda 100%

9. KETIKA TELAH MEMILIKI ANAK
Cintailah isteri atau suami anda 100% dan cintai anak-anak anda masing-masing 100%.

10. KETIKA EKONOMI KELUARGA MERUDUM
Yakinlah bahawa pintu rezeki akan terbuka lebar berbanding lurus dengan tingkat ketaatan suami dan isteri.

11 .KETIKA EKONOMI BERKEMBANG
Jangan lupa akan jasa pasangan hidup yang setia mendampingi kita semasa menderita.

12. KETIKA ANDA ADALAH SUAMI
Boleh bermanja-manja kepada isteri tetapi jangan lupa untuk bangkit secara bertanggungjawab apabila isteri memerlukan pertolongan Anda.

13. KETIKA ANDA ADALAH ISTERI
Tetaplah berjalan dengan gemalai dan lemah lembut, tetapi selalu berhasil menyelesaikan semua pekerjaan

Thursday, April 28, 2011

Y_^ BAi!











rest in hell~

10 ayat dr seorg lelaki

1.Kalau lelaki kata: oklah wak, kita sembang lain kali yek

Maknanya: memang kami bz pon.takde nk kias ape-ape.



2.Kalau lelaki kata: tak pe, saya tak kisah.

Maknanya: memang kami tak kesah pon sebenarnye.takde nk perli or sinis-sinis.



3.Kalau lelaki kata: kita kawan aje lah ekk..saya memang suka kat awak tapi saya suka sebagai kawan je.

Maknanya: sebab lame sgt bkawan.dah tbiase.so,x leh nk develope feeling more than a friend.takde sbb laen.mase nak dulu,korg yg jual mahal sape suruh kan.sori la ea.



4.Kalau lelaki kata: eh....u call ekk?sori.ttdo td.

Maknanya: ye,memang kami tdo pon.



5.Kalau lelaki kata: lain kali je la kita keluar, i bz la sekarang ni...nanti i free i call u, kay?

Maknanya: kami ade byk keje yang tertangguh.tolong la pham.jgn la pk -ve sgt.ape pon yg kami buat,utk future.



6.Kalau lelaki kata: i sebenarnya tak la memilih sangat.

Maknanya: mmg kami tak memilih pon.kami pilih perempuan yg sedap mate kami memandang je.x semestinye kene lawa.



7.Kalau lelaki kata:i tak kisah penampilan u macamana pun.

Maknanya: jangan la mekap sgt doe.pnat nau tggu.



8.Kalau lelaki kata: lain kali kita keluar lagi ekk? i kena balik cepat la...ada hal..

Maknanya: memang lepas ni aku nk lg keluar ngan kau.



9.Kalau lelaki kata: saya suka perempuan yg mcm ni...mcm tu..bla...bla. ..bla..

Maknanya: saya tipu je.saya tak kesah pon.lelaki tak detail nk pilih ape2 pon.saje nk bg awak mrajok.sbb awak somel ble mrajok.kihkihkih



10.Kalau lelaki kata:u keje kat mana? as what?

Maknanya:mintak-mintak la keje biase2 je.kalau keje besau.taste pon besau gak.hantaran besau.demand musti tggi pnye.nk jage standard la kate kan.





*punye la senang nk pham ayat lelaki.direct je kan.so,jgn pk bukan-bukan ea.tata~

Tuesday, April 26, 2011

Fly To Turkey 30 June - 14 July

Cant wait to be here soon huk3.......just wait n see

this country had lots of history thats y i really need to be here...

coz i'm history fans....(^_^)v



Monday, April 25, 2011

20 Sebab Perempuan Paling Benci Kat Lelaki

1. MENINGGIKAN SUARA

Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.



2. MAIN KAYU TIGA

Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.



3. SUKA ‘CUCI MATA’

Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!



4. MENGONGKONG

Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu?



5. EGO

Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.



6. MENIPU

Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.



7. PERASAN

Aduhaiii… lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…



8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI

Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih… Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.



9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN

Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.



10. CEMBURU BUTA

Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!



11. MATA DUITAN

Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya ‘lelaki spedo’. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!



12. KOMITED TERHADAP KERJAYA

Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…



13. PANAS BARAN

Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!



14. KAKI MEROKOK

Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.



15. PENGOTOR

Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.



16. GELOJOH

Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam ‘food machine’. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?



17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN

Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.



18. TIDAK TAHU MEGHARGAI

Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.



19. PUTAR BELIT

Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.



20. SUKA KONTROL MACHO

Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!

Sunday, April 24, 2011

Jum tonton Fairy Tails

Saturday, April 23, 2011

Ayat Kursi pelindung dari segala kejahatan

Pukau biasanya menggunakan jin.

Pendindingnya ialah membaca ayat Kursi dengan 9 kali wukuf (tempat berhenti bacaan). Amalkan baca dua kali sehari yakni pagi dan malam terutama semasa mahu tidur.

Bacalah dengan faham maksud ayat-ayat tersebut dan menghayati sepenuh hati serta yakin dengan Allah. Insya Allah, ayat Kursi ini bukan sahaja menjadi penjaga dari dipukau, bahkan banyak lagi khasiatnya.

Berikut ialah tempat-tempat berhenti apabila membaca ayat Kursi untuk dijadikan penawar. Baca setiap baris ayat dengan satu nafas.
اللّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya).
لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ

Yang tidak mengantuk usahkan tidur.
لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ

Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi.
مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ

Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya.
يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ

yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka,
وَلاَ يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ

sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah
إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ

melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi;
وَلاَ يَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا

dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya.
وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ

Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya)

Secebis Pengalaman

Pengalaman saya membaca ayat Kursi ini, saya niatkan untuk pelbagai perkara juga seperti menghindari pencuri dari memasuki rumah, semasa mahu bermusafir (untuk mengelakkan mana-mana jin mengikut tatkala melintasi kediaman mereka) dan lain-lain.

Pernah seorang penuntut Malaysia yang menuntut di Amerika membaca ayat Kursi bagi mengelakkan diri dirogol. Alhamdulillah, Mat Saleh (Mat Toleh sebenarnya) yang mahu mengganggunya tidak jadi meneruskan niatnya.

Bagi menambah keberkesanan bacaan kita ialah sucikan hati dari mazmumah, taati perintah Allah dan meninggalkan laranganNya dalam perkara yang kita sudah tahu. Insya Allah, selamat.

Percaya bahawa Allah yang kita seru melalui ayat-ayatNya inilah yang menjaga kita. Bukannya bergantung kepada ayat itu sendiri. Oleh sebab itu, kita dituntut memahami ayat yang dibaca agar lebih mudah dihayati.

Waallahu~

Friday, April 22, 2011

Doa Antara Khutbah

Sempena jumaat yang mulia nih...nak kongsi2..

Daripada zaman sekolah lagi mungkin ramai yang telah diberitahu akan perkara ini. Baca doa ketika imam sedang duduk antara dua khutbah selalunya makbul doanya tu. Ya, kan?

Banyak ulamak yang berpendapat bahawa makbulnya doa yang dibaca di antara dua khutbah, iaitu ketika imam sedang duduk antara khutbah pertama dan khutbah kedua.


Ini berdasarkan hadis daripada Abu Hurairah yang bermaksud, “Pada hari Jumaat ada satu saat yang bertepatan dengan orang Islam ketika dia sedang sembahyang, di mana tatkala ia berdoa maka doanya itu akan dimakbulkan.” Dan rasulullah menunjukkan isyarat tangannya yang membawa maksud sedikit sahaja waktu itu.


Abi burdah bin Abi al-Amusa al-Asy’ari r.a berkata bahawa beliau pernah mendengar bahawa Abdullah bin Umar r.a pernah mendengar bahawa Rasulullah pernah menjelaskan bahawa waktu yang paling mustajab itu adalah waktu antara imam duduk di atas mimbar sehingga solat selesai didirikan. waallahuu~


Sunday, April 10, 2011

HATIKU BEGITU GUMBIRA...!!!!!!

Salam smua......this moment ak begitu gumbira kerana usaha express ak dlm msa 3 hari 3 malam xtdo akhirnya berjaya juga wahhhh hepy2....

pe yg wat ak hepy smpi xleh nk tdo ag ni sbb ak dah berjaya siapkan Final Year Project 100%...

coz b4 this Final Year Project ak ada masalah skit kerna dlm Anti-Malware system yg ak bangunkan ada satu modul[Quarantine] yg xdpt berjalan dgn lancar....

berkat usaha n doa n restu sokongan my mama n my sister yg never stop tazkiroh me yg degil ini n kata2 semangat dr yg tsyg Manir o Manir!.....n lau xde makhluk y membebel je pandai n nk wat smua xreti dlm blik ak rsa dh lama siap kot...90% tension sbb tu je muahhehehe......akhirnya smua cabaran telah menguatkan smgt ak utk cari jalan penyelesaian dan kini hasilnya....MARVELOUS!!!!!! muahehehehe.....

so tgk lah hasilnya muaheheheh....

Monday, April 4, 2011

Ape yang pompuan nak dari lelaki...~

Mengikut pemerhatian dan pengalaman org disekeliling aku...~
(berdasarkn ape yg berlaku skrg n dari kebanyakan)

Kite slalu dengar pompuan cakap lelaki ni keji, xleh pkai, x gentle, n loser...Oklah...Pompuan plak?? Ape kurangnye kaannn??? Zaman skrg ni, aku rase ayat2 kat atas bukan utk lelaki jer...Pompuan pn samer...Takyah ar korang nak bajet bagus...

Persoalannya, Apa yang pompuan nak dari lelaki...~

Kat sini aku cube explain setiap jenis pompuan yang aku jmp melalui pemerhatian aku dan rakan2 terdekat...

Pompuan 1
Pompuan yg cakap dier suke kat ko, tapi sebenarnye tidak...Mmg seorang yg single (bkata benar) tetapi sebenarnye nk mhilangkan bosan dier...Dengan harapan ko leh bwak dier kuar jalan2...Utk mghadapi awek jenis ini, ko sediakan la duit yg byk...Supaya leh bwk jalan n makan...Aku x rase awek jenis ni nk kuarkan duit diorg...Kalo rase xleh mkn blk, angkat kaki korang n chow...

Pompuan 2
Pompuan yg dh ade pakwe, tp mgatal ngan lelaki lain..Dalam erti kata lain skandal...Sah2 korang dh tau dier da ade pakwe...Pastu dier leh plak layan ko...Korang rase dier nak ape??Tak ckup kot kasih syg dari pakwe dier...Tak mgkin x ckup kan??Awek type ni korang try layan...Mane tau btoi ke de prob ngan pakwe...Bagi je gule2 kt dier...Kalo sampai mase mesti dier syg ko..Tapi kalo setahun lebih xde ape2 pkembangan, bek start enjin n blah dr awek tu...Sah2 dier nk ko jadi banker dier...

Pompuan 3
Awek jenis ni mmg syg kat ko (konon2)...Mmg take care n love ko...Smp ko pn bute...Orang lain pn ko x nmpak dh...Oleh kerana diorg dh sihir ko dengan cara ini, korang pn ikot je kemahuan diorg...Duit xde, mintak...Lapor, mintak jgk...Dan korang akan tunai je ape yang diorg mintak...Selalunye mangsa (korang la) akan sedar setelah putus hubungan dengan mereka2 ini...Time tu korang jgn buat ape2...Tgk cermin n senyum je...

Pompuan 4
Pompuan yg ke-4 agak molek dibanding dgn tiga diatas...Awek2 ini akan rapat ngan ko dan akan memberi sedikit harapan yg ko leh ade awek baru...Toksah mimpi ar korang~...Tujuan mereka adalah untuk memudahkan diri mereka sendiri dalam menyelesaikn masalah yg sering dihadapi...Sebagai cth: teman diorg gi lab...teman makan...tolong belikan makanan...Tugas korang menjurus kpd piun (opisboy) sehingga sesuatu masa...Lepas korang tak diperlukan...Diorg pn ghaib...Dengan alasan sbuk dan sebagainya...

Pompuan 5
Last type...awek jenis ni...dier mmg suke korang take care dier...bukan seperti 4 jenis diatas...takyah banyak...korang caring n sometimes bg gula2 (makan,tgk wayang)...cume,memerlukan sedikit kesabaran...korang takyah gopoh2...kalo korang ikhlas, dier pn ikhlas...pinjamkan bahu n telinga korang saat dier memerlukan...x dpt bg pendapat, dengar pn dh ckup utk awek type ni....n ape yg korang dh buat tuk dier, camtu korang akan dapat blk...cool je k...~

Begitulah sedikit sebanyak yang dpt dikongsi...laki pn macam2 type, pompuan pn serupe...takyah ar nk cakap byk~...tapi ada satu nasihat yg penting...once awek korang dh pandai mintak itu ini...selalu plak tu~...i.e: nk pjam duit or nak itu nak ini...korang dh boleh plan utk chow...camane carenye??korang pkir sendiri...sebab..awek cmtu bleh bt korang mampus cepat....berbeza plak dgn yg give n take...share or what else...tu korang consider la...sama2 susah n senang kan....

Ha...~lagi satu...duit kene ade...dan duit korang utk orang yg appreciate korang...

Sekian...

Aweks n pkara yg menjengkelkan~

1st post tuk bulan ni...April...Hari Pembantaian Umat Islam Sepanyol...Bkan kisah lawak jenaka, hakikatnye kisah sedih umat Islam dibunuh kejam oleh tentera Salib...Tapi bukan kisah ni yg aku nak cter...Kisah Awek, dan perkara yg sering menjengkelkan kaum lelaki..~Wiuwiuwiuuuu!

Awek ni macam2...Dan dsebabkan mcm2, byk perkara yg menjengkelkan kaum lelaki (pakwe korang n sekelilingnye)...Bukan x sayang...Tapi kadang2 macam menyampah plak...Alahai...Kat sini, aku kategorikan jenis awek2 yg bt kaum lelaki berasa jengkel (geli)...~

Awek 1
Sumer perkara nak d'update' pd status laman sosial...Kadang2 status yg sgt geli...

'Sayang kamu ****, malam ni mimpi kami tau'...'Enjoy wif ****, luv u so much honey'....'Hrni pakcik teksi kenyit mata kat I,mungkin I pakai shawl pink...*wink*'...'Kuku x sempat potong hrni, kene marah ngan hubby'...

Bukan lelaki je geli...Pompuan pn geli kot...~

Awek 2
Awek jenis ni nk pakwe diorg mesej 24jam...Sampai soalan yg sama diajukan berulang2 kali...Waktu pesanan ringkas ini hanya akan berenti bler awek ni tertido atau gi berak tahi keras...Waktu lain musti nak mesej...Kalo x mesej siap ar korang...~Korang mungkin kene laburkn RM10 utk menelefon awek ini,dan mungkin lebih lagi kalo awek lain yg jawab panggilan korang (operator)....

Awek 3
Asyik nak col je kejenye...Gi sini col, gi situ col...Col,col,col!~Lambat angkat tny buat ape,takpun tuduh de pompuan lain...Aik?!...Tu baru lambat angkat, kalo x angkat???...Fuh,berpeloh nk bg alasan...Tu kalo dier yg col...Selalunye dier suh kite col (mungkin jimat kredit),bgtau ade kat mane (punch card)...Gi minum col,gi kelas col...Gi lepak ngan member2 pn kene bg laporan...Kalo x col?...Ini ayat yg biase kite dengar....

'ooowwhh,sekarang dh pandai x bgtau nk gi mane2...xpe2'.....'Ok,nnt kalo saye bt camtu awk jgn marah plak tau...'

Wakakaka!Berdekah siot!~Sejak bler ntah korang jadi patrol officer??mcm ni take care ke??oooOO...kt awek kene punch card...kat mak,gi genting senyap2...

Awek 4
Asyik nak cter pasal ex-bf kat bf baru...korang ingat kami suke dgr ek??pastu cter ramai org minat dier tp dier xnk...eeuuwww...geli..memang geli...kalo orang laki cter bende yg samer?inilah ayat mereka...

'gi la kat dier...','nape awak suke saya kalo cmnie...' ataupun...ajak balik...miahaha!~(padan muke korang)....

Awek 5
Awek yang minat wajah2 korea@jepun (cute kononnye)..eeeuuuwwww...mmg x dnafikan mereka amat comel berbanding lelaki Malaysia (macho)..tp mende yg menjengkelkan sampai nk cari pakwe pun cari yg mata sepet dan dress up cam artis korea@jepun..kuikui..bukan la nak jeles...sebelom ckap kami2 ni jeles, cer tgk cermin n senyum...kat situ de jawapan...

Baeklah...itu hak korang...tapi amat menjengkelkn...miahaha~